Cum Se Face Răsadniţa Îngropată La Baza Solului În Interiorul Solarului

Astăzi m-am gândit să-ţi prezint câteva detalii cu privire la activităţile mele din ultimile două săptămâni. Mi-am propus să fac o răsadniță îngropată pentru răsadurile timpurii, ori pentru asta aveam nevoie de un spațiu special amenajat. 

În prima săptămână am învelit solarul de lemn cu folie. Acest lucru l-am făcut în colaborare cu câţiva prieteni pe care îi apreciez extrem de mult pentru ajutorul acordat. Era nevoie de mai multe persoane pentru a reuşii să aplic corect folia pe solar. 

La partea de jos a solarului, pe toată lungimea, pe laterala care constituie peretele solarului, am aplicat un dispozitiv stil manivelă. 

Cum crezi că am procedat? 

Am sudat câteva bare de fier beton, am prins folia cu câteva clipsuri de plastic de această bară şi am dat manivela la gata. 
solar de lemn
Ce trebuie să reții din acest exemplu este că; prin rotație sau învăluire manivela rulează folia de jos în sus până la baza acoperișului și astfel vei reușii să aerisești solarul corespunzător sau să acorzi un volum de aer mai mare și proaspăt materialului săditor. 
Ce am făcut în cea de-a doua săptămână? 

Am intrat serios în pâine, cu alte cuvinte am muncit de dimineaţă până târziu în noapte şi am preparat răsadniţa îngropată la baza solului în interiorul solarului. 

O astfel de răsadniță nu se face uşor, am muncit ceva la ia. 

Primul lucru pe care l-am făcut a fost să stabilesc dimensiunile răsadniței.
  1. lungime 12 m; 
  2. lăţime 1,40 m: 
  3. adâncime 80 cm. 
Apoi am marcat suprafața de teren cu cazmaua de fier, după care am săpat timp de câteva zile, am introdus gunoiul cald, am introdus folia peste gunoi, am creeat patul germinativ şi iată răsadniţa. Este dată la gata în vederea însămânţării. 

rasadnita ingropata la baza solului in interiorul solarului

Totuși vreau să înveți pas cu pas cum se face acesta răsadniță;
  1. se sapă groapa propriu zisă cu cazmaua și se scoate pământul cu lopata pe una din laterale, de regulă pe cea care dă către interiorul solarului;
  2. după această etapă se taluzează pereții cu cazmaua și se introduce gunoi cald până la baza solului;
  3. după aceasta operație, stabilești tocurile răsadniței;
  4. după stabilirea tocurilor, se aplică o folie foarte subțire peste care se așează ingredientele ce formează stratul germinativ(pământ, nisip, turbă, compost, etc);
  5. la final se înțeapă stratul germinativ din 10 în 10 cm pe toată lățimea răsadniței, cu furcoiul sau furca cu coarne de fier, la așa manieră încât să spargă folia amplasată sub strat, după care se amenajează stratul germinativ. 

Motivele pentru care înțepăm folia de sub strat
  1. evităm băltirea apei în strat datorate umidității excesive prin scurgerea acesteia în stratul de gunoi;
  2. permitem pătrunderea căldurii degajate de gunoi de jos în sus în stratul germinativ;
Alte avantaje ale foliei:
  1. protejăm rădăcinile plantelor împotriva dăunătorilor(coropișnița, urechelnița);
  2. protejam stratul împotriva ciupercilor sau buruienilor generate de gunoiul de grajd încălzit. 
Pentru că mi-a mai rămas gunoi de grajd încălzit am preparat și o răsadniţă pe o platformă semicaldă. Asta ca să nu-mi ies din mână înţelegi?

rasadnita semicalda amplasata pe strat de gunoi cald

Peste 2-3 zile voi trece la însămânţarea seminţelor de legume şi îţi promit că voi prezenta câteva exemple(imagini) încât să te familiarizezi cu tehnica semănării seminţelor legumicole

Îţi doresc o primăvară frumoasă şi plină de realizări grădinăreşti. Dacă ți-a plăcut distribuie mai departe și nu uita să te abonezi la feedul de site.

Niciun comentariu

Un produs Blogger.